Przekupstwo, groźby, kary, krytyka i sarkazm kÅ‚óciÅ‚y siÄ™ z naszÄ… ambitnÄ… listÄ… „Do jakich wartoÅ›ci wychowujemy nasze dzieci”. Dlatego wprowadziÅ‚yÅ›my w życie podpowiedzi autorek: 1. Opisz co widzisz; 2. Udziel informacji; 3. Powiedz to jednym sÅ‚owem; 4. Opisz, co czujesz; 5. Daj dziecku wybór; 7. Napisz liÅ›cik.
Na poczÄ…tku IV sesji mamy komentowaÅ‚y skuteczność powyższej metody, cieszÄ…c siÄ™, że bezkonfliktowo uzyskaÅ‚y wspóÅ‚pracÄ™ ze swoimi pociechami. Spotkanie dotyczÄ…ce karania uprzytomniÅ‚o nam jakie emocje wywoÅ‚ujÄ… kary w dzieciach, oraz to, że czÄ™sto osiÄ…gamy efekt odwrotny do zamierzonego. OkazaÅ‚o siÄ™, że zastÄ…pienie kar wÅ‚aÅ›ciwym dziaÅ‚aniem i konsekwencjami daje lepsze rezultaty, wiÄ™c… zamiast karania: 1.Wyraź swoje uczucia; 2. OkreÅ›l oczekiwania; 3. Wskaż dziecku jak można naprawić bÅ‚Ä…d; 4. Poinformuj o konsekwencjach; 5. Podejmij dziaÅ‚anie; 6. Rozwiąż problem.
Podane wyżej sposoby poparte odgrywanymi scenkami przekonały nas, że tak się da! Życzymy mamom powodzenia w ich wcielaniu w życiu codziennym.
W związku z uroczystościami I komunii świętej, na prośbę mam, kolejne spotkanie odbędzie się 25 maja 2017 r.
Urszula Romanowska pedagog SP 2
Joanna Wesołowska pedagog SP 3