Goście poprzez zabawę nauczyli dzieci, co to jest ochrona środowiska, dlaczego warto segregować odpady i wytłumaczyli, czym jest recykling. Zwracali uwagę na to, jak długi jest czas rozkładu poszczególnych odpadów, które często zamiast do recyklingu trafiają na wysypisko lub – co gorsza – do lasów, na łąki czy tereny na pozór niczyje. Razem z dziećmi zasadzili również wyjątkowe drzewa na terenie boiska, zaproponowali zrobienie kapsuły czasu, w której deklarację dbania o środowisko podpisali wszyscy uczestnicy. Najciekawszym punktem spotkania był kurs pierwszej pomocy. Na zakończenie warsztatów uczniowie wykonali własne instrumenty muzyczne z butelek PET i innych opakowań.
– Niezwykle cenną rzeczą dla dzieci podczas tych warsztatów było pokazanie kierunku i celów działania na rzecz ochrony środowiska. Zaobserwowałam, że dzieci znały hasła takie jak: „segregacja”, „recykling”, „ekologia”, zapytane, potrafiły rozwinąć i wskazać cel, w jakim te działania są prowadzone. Ciekawą rzeczą było również przekazanie informacji, jak czytać etykiety na nowych oponach i jak wybrać te, które są ekologiczne i bezpieczne. Sadzenie drzew wraz z przypomnieniem, jak ważną rolę pełnią one w mieście, bardzo podobało się uczniom obu klas. Zakopanie ekologicznej kapsuły czasu, upamiętniającej to wydarzenie, na pewno zostanie na długo w ich pamięci. Bardzo dziękuję państwu Owczarek za pomoc w realizacji projektu i przeprowadzeniu warsztatów w naszej szkole – mówi pani Violetta Andrzejewska, wychowawczyni klasy 4b.
Pn. | Wt. | Śr. | Cz. | Pt. | So. | Nd. |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|