Ostatnie trzy spotkania dotyczyły:
1. Sposobów rozwiązywania problemów i konfliktów sześcioma krokami metody bez porażek wg Gordona.
2. Zachęcania dzieci do samodzielności przez wspieranie - bez wyręczania.
3. Pomocnych pochwał i zachęt budujących wiarę dziecka w siebie.
Jako prowadzące jesteśmy pod dużym wrażeniem zaangażowania uczestniczek. Jest nam ogromnie miło, że i Panie uznały ten czas za ważny. Poproszone o kilka słów refleksji na temat zajęć, napisały między innymi:
„Spotkania te pomogły mi lepiej zrozumieć zachowania córki. Uświadomiły mi wiele kwestii związanych z uczuciami i emocjami jakie jej towarzyszą (…) dowiedziałam się jak mogę jej pomóc sobie z równie trudnymi sytuacjami radzić. Spotkania te w doskonały sposób pomogły mi również pogłębić swoją relację z córką (…) Córka chętniej wykonuje moje prośby i otwiera się w rozmowach ze mną”
„Jestem mile zaskoczona i równie zadowolona ze wszystkich metod i pomocy dydaktycznych, jakie w trakcie spotkań wspólnie wykorzystałyśmy”
(…) na spotkaniach prowadzące uświadomiły mi, jak ważna jest dla dziecka akceptacja jego uczuć (…)
„Spotkania utwierdziły mnie, że okazywanie troski nie jest równoznaczne z wyręczaniem we wszystkim. Pozwalanie na samodzielność wpływa pozytywnie na poczucie wartości dziecka”
„Panie wskazały jakie zachowania utrudniają dobrą relację z dzieckiem, pokazały takie sposoby postępowania, aby dziecko chciało z nami współpracować. Wiele metod z naszego szkolenia wykorzystałam już w relacjach z własnymi dziećmi i nie tylko. Jestem pod wielkim wrażeniem ich skuteczności.”
Dziękujemy Paniom za wspólny czas. Życzymy wielu radości w wychowywaniu waszych pociech.
Urszula Romanowska
Joanna Wesołowska
Pn. | Wt. | Śr. | Cz. | Pt. | So. | Nd. |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|