Przekupstwo, groźby, kary, krytyka i sarkazm kłóciły się z naszą ambitną listą „Do jakich wartości wychowujemy nasze dzieci”. Dlatego wprowadziłyśmy w życie podpowiedzi autorek: 1. Opisz co widzisz; 2. Udziel informacji; 3. Powiedz to jednym słowem; 4. Opisz, co czujesz; 5. Daj dziecku wybór; 7. Napisz liścik.
Na początku IV sesji mamy komentowały skuteczność powyższej metody, ciesząc się, że bezkonfliktowo uzyskały współpracę ze swoimi pociechami. Spotkanie dotyczące karania uprzytomniło nam jakie emocje wywołują kary w dzieciach, oraz to, że często osiągamy efekt odwrotny do zamierzonego. Okazało się, że zastąpienie kar właściwym działaniem i konsekwencjami daje lepsze rezultaty, więc… zamiast karania: 1.Wyraź swoje uczucia; 2. Określ oczekiwania; 3. Wskaż dziecku jak można naprawić błąd; 4. Poinformuj o konsekwencjach; 5. Podejmij działanie; 6. Rozwiąż problem.
Podane wyżej sposoby poparte odgrywanymi scenkami przekonały nas, że tak się da! Życzymy mamom powodzenia w ich wcielaniu w życiu codziennym.
W związku z uroczystościami I komunii świętej, na prośbę mam, kolejne spotkanie odbędzie się 25 maja 2017 r.
Urszula Romanowska pedagog SP 2
Joanna Wesołowska pedagog SP 3
Pn. | Wt. | Śr. | Cz. | Pt. | So. | Nd. |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|